Пролетна крем супа с маслини и орехи

1

Ех, гледам я навсякъде тази коприва , лапад, киселец и си мисля, колко е хубаво да е пролет! Поглеждаш и навсякъде зелено по дървета  и храсти…трева, трева  на всякъде, все пак сме в България, такава тревиста и зелена държава.  Помня, преди много години, братовчедите ми, които живеят в САЩ се бяха прибрали за първи път в България. Тогава все още бяхме малки, но помня как гледаха през прозореца на колата и се радваха на това колко било зелено в България, и какви големи храсти сме садили по улиците : D Разбира се обяснихме им, че не сме ги садим…а просто не си ги чистим. Както и да е, отплеснах се от темата на поста си, а именно копривата и зеленото на масата. Така сме се хванали в къщи за зеленото, че няма пускане. Купих си значи една хубава коприва онзи ден и реших да направя една супа, за която си мислех от известно време. Винаги съм мислила, че коприва и орехи би било прекрасно, но като им сложим и натурални маслини става наистина за ценители. И така днес ще ви запозная с една от най-приятните, лично за мен, рецепти за крем супа от коприва. Всъщност…тя не е само от коприва. Имах и пресен домашен спанак и не можах да се сдържа, и така от едното последва другото, и след броени минути се появи тя, тенджера с бълбукаща зелена течност. Копривата ме опари, да. Беше приятно, честно казано обичам да ме пари, макар че не обичам да ме сърби опареното, но това са рисковете на супата. И само една вметка за всички, които са яли и не харесват копривена супа, опитайте тази. Само малък опит, защото имайте в предвид, че аз също съм от не обичащите : D3

 

Продукти:

  • 350гр коприва(един плик)
  • 400гр спанак
  • 3с.л зехтин
  • 3с.л брашно
  • 100гр орехи
  • 60-80гр натурални маслини
  • черен пипер
  • лимонов сок
  • сол
  • крутони

 

Измиваме копривата, колкото е възможно и я попарвате във вряла вода. След това се чисти по-лесно, защото вече не пари. Почиствате я и я нарязвате заедно със спанака. Поставяте ги в тенджера и заливате с вода или зеленчуков бульон, трябва да ги залива с около един-два пръста. Посоляваме, добавяме няколко зърна черен пипер и оставяме да се вари. Отнема около няма и 10 мин. Лично аз не я оставям да се сготви напълно, защото в последствие от самата и топлина ще се или ДОготви или ПРЕготви. Предпочитам да се доготви. Обичам да запазвам свежия зелен цвят, който след малко повече готвене  започва да става все по-блед и отиващ към кафеникавите тонове. По средата на варенето добавете  изчистените маслини и направете, и прибавете светла запръжка от зехтина и брашното, съвсем лека. Разбъркайте добре и след като е готово свалете от огъня. Прибавете почистените и измити орехи. Аз предпочитам суровите ядки, но ако не държите на тях, запеченият орех би придал още по-плътен и интригуващ аромат на супата ви. Пасираме всичко. Опитваме на подправки и ако всичко ни удовлетворява я оставяме да почива. При сервиране добавяме крутони и лимонов сок, също може и свеж магданоз.

2

Вашият коментар